8 Situasi Menjengkelkan Yang Tak Sengaja Dirakam Kamera! No 5 Memang Tak Boleh Tahan..

Loading...

Setiap daripada kita pasti pernah mengalami hal yang tidak menyenangkan dalam hidup kerana tidak semua hal yang kita lakukan di dunia ini berjalan sempurna mengikut apa yang dirancangkan.
Terkadang ada saja masalah, atau memang tidak menjadi, dan hampir semua orang pernah mengalami situasi seperti ini.

Namun tidak selamanya perkara buruk akan menimpa kita, kadang-kadang nasib buruk tersebut boleh menjadi lucu jika dilihat dari sudut pandang yang berbeza.

Seperti 10 kejadian yang dipaparkan berikut:

1. Kereta didalam sungai seakan bot

2. Mungkin lori ini penat setelah seharian bekerja

3. Lumba lari atau senamrobik?

Image result for funny moment

4. Gajah pun nak ikut tumpang sekali

5. Larii!! selamatkan diri!

6.Sedih, Punyalah mengidam nak makan tetapi banyak pula halangan

7. Nak bawak pergi mana tu bang? saya pun nak isi minyak juga

8. Cat dalaman kereta dengan kos rendah, siapa berminat?

Baca seterusnya..

Banyak betul kes berkenaan pedofilia dan sumbang mahram sekarang kan. Betul lah pepatah org tua dulu, haruan makan anak tu memang ada. Makin menjadi-jadi pulak. Mana iman ni? Astaghfirullahalazim…

DILEMA PAK MERTUA YANG “PELIK”

Seperti yang diceritakan oleh seorang wanita cantik yang bernama Intan. Bapa mertua saya pernah melakukan perkara (sexsual harassment) pada saya 7 tahun dahulu.. pada mak saya 5 tahun dahulu, makcik saya 5 tahun dahulu…Kami diam kan sahaja utk jaga hubungan keluarga..

saya trauma selama bertahun2 hingga lah dia ke Mekah… saya anggap dia sudah bertaubat… tetapi 3 minggu lepas, dia telah membuat perkara yg tidak baik kepada anak perempuan saya 8 tahun.. Dia mencium mulut dan memasukkan lidah nya di dlm nya anak saya.. anak saya bercerita pada saya secara tidak sengaja..

Allah juga yg membuka jalan nya..hingga terbuka rahsia perangai mertua saya itu. Pada mak saya (besan, mak kepada si pengadu).. dia pernah himpit belakang dan gosokkan kemaluan nya di belakang mak saya masa mak saya sedang berdiri.. tiada org lain waktu itu… kami di dlm bilik..mak saya dtg melawat.. ayah saya tiada.

Saya tidak tahu sehingga lah saya mengadu pada mak saya bila bapa mertua saya memeluk dan mencium saya bertubi2 di rumah saya.. dia dtg masa suami saya kerja.. Makcik saya juga mengadu di raba belakang dan tali bra..

Saya banyak kali di raba di rumah mertua.. Jika saya basuh pinggang seorang.. dia akan dtg raba dan picit2 bahu…

Saya ada ckp pada suami… Tapi suami macam tak buat apa2.. lama saya trauma.. Asyik takut nak balik.. Saya sentiasa bertudung dlm rumah mertua.. Saya tak boleh nak bersalam pun dgn dia.. Lepas insiden tu…

DISANGKA SUDAH BERUBAH SETELAH PULANG DARI MEKAH

Saya rasa lega sikit bila dia pergi Mekah..Igt dah berubah.. Dia dah tak usik saya.. Tapi rupanya dia buat pada anak kecik saya…Anak saya memang cantik en Fadhli..Kami kacuk siam pakistan… Anak saya pun pakai elok2 di rumah tu.. Yg kami perasan..

Bila saya masukkan gambar dlm WA family.. Bapa meetua saya akan komen anak saya cantik, dah dewasa, comel… dia tidak pernah komen org lain…

Bila saya fikir2 balik, sebelum ni.. Memang bapak mertua saya ni grooming anak saya.. Dia asyik tarik peluk dan cium muka ..depan kami.. sekali cium…bila belakang.. aisyah cerita bertubi2.. Nak rebah rasa bila tahu.

Persoalan nya..

Saya telah beritahu bapa mertua saya yg anak saya beritahu apa dia buat… dan minta dia berhenti …tetapi… bapa mertua saya tidak mengaku… dan ibu mertua saya tidak percaya..

Sekarang berlaku pergaduhan yg menuduh saya menipu dan anak saya penipu.. dlm kes ini… bapa mertua saya di anggap di fitnah..

Dia hantar msg pada saya juga menukar cerita dan tidak mengaku..saya sudah takut nak balik ke rumah mertua…

Anak saya perempuan ada 2.. lelaki juga 2

Saya tanya anak perempuan saya berapa kali insiden ini berlaku.. banyak kali.. dlm 3 kali..

KOMEN DAN SARANAN EN.FADHLI

Kisah ini baru sebentar diluahkan kepada saya. Saya amat terkejut dan sedih apa yang berlaku. Bapa sepatutnya menjadi pelindung kepada anak dan cucu. Tapi hari ini menjadi haruan.

Apa yang boleh saya nasihati dan berikan pandangan ialah.

1. Hukum
Dalam islam dari segi usul fiqh, jika sesuatu yang kita buat (walaupun baik) tapi jika mendatangkan mudharat yang buruk maka wajar kita berhati2 dan tinggalkan.
Perkara ini perlu di beritahu dan bincang dengan suami.

2. Perlu buat perbincangan round table dengan bapa mertua, ibu mertua, puan dan suami. Sementara itu buat rekod suara sebagai bukti pengakuan. Bincang meja bulat cari kata sefahaman. wajib bertentang muka, wajib suami ada.

3. Ini amat perit, tapi kene buat. Kita dah ada undang2. Akta pun dah wujud. Buat report polis. Sebagai langkah awal walaupun perjalanannya akan makan masa. Anak anak puan, mak puan dan sesiapa mangsa boleh jadi saksi. Buat *REPORT ITU PENTING*

Pelaku tiada saksi, sedangkan akak dah ramai saksi bukti. Kita bukan nak aniaya, tapi nak tegakkan kebenaran.

4. Perlu ckp telus dengan suami apa yg berlaku. Setiap hari. Apa yg berlaku pada akak pun akak ckp pada suami

5. Perlu cakap dan bagi tahu pada anak. Selepas ni jika berlaku lagi terus adu pada akak. Ajar anak anak 3 perkara ni bila berlaku

A. Yell ( jerit)
B. Tell ( adu)
C Run ( lari)

Bila anak di perbuat sebegitu atau nak di apa2 suruh dia jerit sekuat hati…ajar dia adu dan lari.

Saya faham perasaan akak, diri akak….pun di perbuat gtu. Trauma akak hnya akak yg ngerti.

Namun saya tahu apa yang akak hadapi. Akhir sekali…jangan putus asa berdoa kak…..

Sumber : FB Mualim Mohd Fadhli

Loading...